Over ons

Hoe het begon..

Zes jaar geleden merkte Ab dat de monitoringbranche toe was aan een update. Radio- en tv-uitzendingen werden opgenomen met VHS-banden (ken je ze nog?). Hij besloot actie te ondernemen en kocht zes computers van zijn spaargeld, zette een archief op en bouwde een website. Al snel hingen de eerste bedrijven aan de lijn met aanvragen. Samen met onze CTO Mo ontwikkelde hij onze backoffice, de basis van onze dienstverlening die we nu nog gebruiken. Vandaag de dag zijn we uitgegroeid tot een techniek- en data-gedreven bedrijf. Toch geloven we niet in volledig geautomatiseerde monitoring, de combinatie van Artificial Intelligence en de Human Touch is onze kracht.

2011

#Werknemers 1, standplaats slaapkamer

Ab start Zoom Media als knipseldienst en ontdekt dat er behoefte is aan vernieuwing op dit terrein, al snel wordt zijn slaapkamer te klein voor alle apparatuur en bijbehorend archief.

2013

#Werknemers 4, standplaats Amsterdam

De backoffice gaat online, de service van Zoom Media is nu niet meer gebonden aan tijd of locatie en dus kunnen we 24/7 leveren aan onze klanten. De slaapkamer is inmiddels vervangen door een klein kantoortje in Buitenveldert.

2015

#Werknemers 10, standplaats ’de cloud’

We ontwikkelen Speech2Text waarmee we spraak automatisch omzetten in tekst. Dit maakt het mogelijk om beeld en geluid doorzoekbaar te maken en real-time op de hoogte te zijn van relevante berichtgeving.

2016

#Werknemers 18, standplaats Den Haag

We combineren Artificial Intelligence. met Human Intelligence in onze service en experimenteren met allerlei nieuwe toepassingen. Het team wordt flink uitgebreid met drie IT-teams in het buitenland, een marketeer en enthousiaste stagiairs ‘data science’.

2017

#Werknemers 30, standplaats Den Haag en Casablanca

Logo-, spreker-, gezicht- en objectherkenning gaat live! Het doorzoekbaar maken van (online) content is nu nog makkelijker. We openen een kantoor in Casablanca en Ab spreekt op een aantal grote events.

De volgende stap?

Innoveren is experimenteren en daarom is innovatie één van de kernwaardes van Zoom Media. Ben je benieuwd waar we mee bezig zijn of heb je een goed idee? We horen het graag van je!

Filter relevante data uit audiovisuele content